stockholm

Det grodde hela sommaren.

Jag vill till stockholm…jag vill till Helsingfors..jag vill se utställningen på Heureka..nej, jag vill helst till Stockholm..och plötsligt talade döttrarna med varandra och så beställdes en resa helt hux flux. En tumisresa bara vi flickor emellan. Kvalitetstid av högsta graden.

Vi åkte på fredagen med Viking Grace. Min första tur med den båten. Kan int säga att jag blev så värst imponerad. Visst är den fin och ny, men det är också allt. Elin bestämde vårt val av restaurang, eftersom hon var helt sugen på en räksmörgås. Linda hade en längtan efter en strawberry margarita så efter maten gick vi till nattklubben.

DSC_0003DSC_0009DSC_0016DSC_0023

Otroligt men sant så svängde det mera i mina ben än i döttrarnas. Efter att ha tiggt mig till en dans med Elin gick jag själv upp och dansade helt enzammmm….på riktigt, tala om att vara vuxen. Men vem kunde veta om jag stod där ensam och gungade eller om jag hade sällskap.

På morgonen tog vi taxin till Hotell Scandic Malmen. Båten kommer ju så tidigt i hamn, så vi brukar inta frukost på hotellet istället för på båten. Bra sätt att få tiden att gå förrän butikerna öppnar. Hotellets inredning hade förnyats sen vi var där sist. Nu var det lite loft känsla över allting.

DSC_0041DSC_0053DSC_0057

Lördagens program var en trip till Barkarby outletbyn. Kanske lite synd eftersom det var pridefestival den helgen och paraden startade från södermalm där vi bodde. Något att uppleva helt klart, men inte den här gången. Hade vi vetat att Barkarby skulle bli en besvikelse, hade vi kanske tänkt om.

DSC_0072DSC_0074DSC_0080DSC_0083DSC_0084DSC_0086DSC_0085

Dagen slutade med en god middag på en restaurang i närheten av hotellet. Supergod mat. Det var en tid sen jag mumsat i mig något så gott. Härligt att sitta där vid fönstret och bara njuta av folkvimlet.

Tillbaka på hotellrummet ville jag ta några foton.

Men hur ska jag sitta då..sa Elin och så poserade hon som en barbiedocka.

photo DSC_0099_zps1fc840cf.jpg

På söndagen steg vi av metron vid Gamla stan.

DSC_0118DSC_0121DSC_0129

Helt ofrivilligt blev det lite turistande på samma gång. Vår resa var nämnligen helt ämnad för shopping. Vi gick upp till slottet och in på slottsgården och ut på andra sidan och tillbaka.

DSC_0144DSC_0150DSC_0159DSC_0160DSC_0167DSC_0172DSC_0175DSC_0177DSC_0184DSC_0190DSC_0197DSC_0202DSC_0203DSC_0205DSC_0207

Lite varstans såg man märken av att det hade varit pridefestival dagen före.

DSC_0216DSC_0232DSC_0225

Sen blev det shopping. Ett måste är svenska tidningar, böcker, lagerhaus och designtorget, för mig då. Flickorna hade helt andra intressen förutom böckerna. Så vi gick skilda vägar efter min favvo bokhandel.

Medan jag gick där och traskade med tre böcker i en plastkass blev mina fötter aningens sjuka och mitt intresse likaså, så jag pausade på en uteservering och njöt av en kall drink. Xanté blandat med sprite, supergott.

Efter en stund fortsatte jag igen. Då klockan närmade sig sex hade vi träff och skulle åka metron tillbaka till hotellet. Tyvärr hade det hänt en olycka och tågena var försenade. Vi vågade int vänta utan fick ta en taxi istället.

Nöjda men trötta hämtade vi våra väskor, tog en taxi till hamnen, gick ombord på båten, åt middag och sen raka vägen i säng.

Alla var vi på det klara med då resan började att vi skulle vara vänner och ha det roligt tillsammans. Det var precis vad vi hade. Härligt att få semestra nånstans annanstans än till lande den här sommaren.

Vad jag shoppade skall jag visa er i ett annat inlägg. Int för att det blev sååå mycket.

Annonser
Det här inlägget postades i Familj, Fotografering, Mitt i Livet, resor. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till stockholm

1. villaherberts skriver:

Vilken skön resa ni verkar ha haft. Tumistid med dotter (döttrar) tackar man inte nej till.
    Just nu har jag Ebba och hennes mamma här hos mig i en vecka och njuter av varje minut.

Gilla

2. Monique skriver:

Fina bilder på Stockholm. Du har så söta flickor.

Kommentera gärna

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )